3-Stres Yönetimi-(Stresle Nasıl Başa Çıkacağız?)-Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler Lisesi

Stresle Nasıl Başa Çıkacağız?



1. Gevşeme egzersizleri ile

Stresle başa çıkma yöntemlerinden ilk olarak gevşeme egzersizine değinelim. Gevşeme egzersizlerini stres anında sizler de uygulayabilirsiniz, rahatlama sağlayacaksınız. Aşağıdaki yönergelere uyunuz.



-Gözlerinizi kapatın, burnunuzdan derin nefes alın. Burnunuzdan nefes almaya devam edin.
(Aşağıdaki yönergeler -yeterli süreye dikkat edilerek uygulanır.)
-10a kadar sayarak ellerinizi kasın. Gerginliği hissedin. Gerginliği, parmak uçlarınıza kadar hissedin. Ellerinizi sıkabildiğiniz kadar sıkın. (7-10 sn sonra) Şimdi gevşetin, gevşediğinizi hissedin ve bu şekilde 10-15 sn. durun.
-10a kadar sayarak kollarınızı kasın. Gerginliği hissedin. (7-10 sn. sonra) Şimdi gevşetin, gevşediğinizi hissedin ve bu şekilde 10-15 sn. durun.
[Sırasıyla aşağıdaki kas gruplarının da yukarıdaki yönergelere uygun şekilde çalıştırılması sağlanır.
-sırt ve mide dahil olmak üzere üst gövde, 
-Ayaklar ve bacaklar olmak üzere alt gövde,
-Omuzlar ve boyun,
-Yüz ( kaşlar, ağız çevresi, burun vs)]
(Bu şekilde, gevşeme ve kasılma arasındaki farkın anlaşılması sağlanır.)
-Son olarak, vücudunuzun tamamını gerin. Ayaklarınızı, ellerinizi, kollarınızı, alnınızı, gözlerinizi vs. tüm vücudunuzu aynı anda gerin. Sıkabildiğiniz kadar sıkın kendinizi. (10 sn. sonra) Tamam, şimdi gevşeyebilirsiniz. Bütün vücudunuz gevşesin, rahat bırakın kendinizi. Derin nefes alın. Vücudunuzdaki gevşemeye odaklanın, hissedebiliyor musunuz gevşediğinizi?
Bu tekniği gündelik hayatınızda kullanabilirsiniz. Stres anında vücudumuz kasılıyor ve biz ona kasılma sonrası gevşemesi gerektiğini bu teknikle öğretmiş oluyoruz. Psikolojimiz bedenimizi etkiliyorsa biz de bedenimizi kullanarak psikolojimize etki etmeyi onu kontrol altına almayı deneyebiliriz. Burnumuzdan nefes almamızın nedeni; ağız ve burun arasında kalan östaki borusu serin bir nefesle uyarıldığında beyne olumlu sinyaller göndermiş oluyor ve gevşeme için faydalı oluyor. Bunun dışında stres anında nefes darlığı yaşandığı için kanda yeterli miktarda oksijen bulunamamış oluyor.  Gereken oksijeni temin etmiş oluyoruz.
2. Spor Egzersizleri ile

3. Kafeini azaltarak

4. Düzenli beslenme ve düzenli uyku ile

5. Zaman yönetimi ile

6. Pozitif bakış açısı ile

7. Meditasyonlar ile  (Meditasyon tekniği ile ilgili ayrıntılar Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler Lisesi Stres Yönetimi Sunumu-4' te açıklanmıştır.)
Blogger tarafından desteklenmektedir.